torsdag 20 mars 2008

Glitter och påskfika



Varsågod,lite fika så här på långfredagsmorgonen.

Som ni redan nog har förstått,så är namnet
Glitter och Marsipan ,två av mina laster.
Idag ska jag berätta om den ena,glitter.
Den ter sig så att när jag är ute och shoppar
med kära syster,handlar hon bra vardagsplagg,som är
användbara.
Jag däremot,fastnar alltid för glittriga topar,guldväskor
och tunikor med guld och silver på.
Ja,ni förstår ju,vad ska jag ta på mej??
-Ja men du har ju alltid något att ha på dej på kalas,
säger kära syster uppmuntrande.
Jovars,det har jag ju onekligen.Söker man skimrande
blusar,guldtopar,och väskor med paljetter,då finns allt
i min garderob.
Nä,nästa gång jag handlar får nog kära syster ha vetorätt.

Nu kan man ju tro att jag går omkring som en glittrig
fågelskrämma,men så är ju inte fallet.
Jag tycker bara det är så vackert,när jag ser rosa glittriga pennor
och annat som skimrar.

Härligt med påsklov,eller hur.
Ska ha en liten middagsbjudning idag,sedan ska jag försöka hinna
läsa lite i en bok,som jag har påbörjat.
Ha det skönt i helgen,och tack för era gulliga inlägg.

12 kommentarer:

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja men visst är det läckert med lite glitter! Min make tycker min mobiltelefon ser urtöntig ut med alla hängande rosa glittrande hjärtan och strasstenar =)
Nu ska jag titta runt här hos dig.
Tack för påskfikat!
~Glad Påsk~
Kram Anita

Mamma C sa...

Jo, lite glitter är helt ok. Hittade dig när jag bloggade runt lite. Ska kika runt här nu.
Glad Påsk
Kram Mamma C

Unknown sa...

Vilka vackra bilder du visar!! Och härligt namn..glitter och marsipan!! Älskar sött...och marsipan hi-hi..Ha en riktigt glad påsk! kramar Malin

Annie - Annalunda sa...

Men visst är det härligt med lite "glitter"... egntligen har vi nog alldeles för lite av den varan i vardagen... :) Några glittriga kläder har jag tyvärr inte... det hade aldrig gått på mitt jobb.. och där är jag ju nästan alltid... :( Men visst faller jag för annat glitter!!!...och marsipan förstås!!!!

Vilka vackra bilder du visar i din blogg!

Glad Påsk och kram Annie

LOPPISLIV sa...

Läckert med lite glitter...ville bara titta in och önska en glad påsk...Kram Paula

My Lovely Things sa...

hej!!
kul att du kika de in min blogg!!

roligt att hitta nån i bloggvärlden som man kan dela sin tro med!!!

Fin blogg du har..den lilla väskan du visar är helt ljuvlig!!!

Så fin er öppna spis är..jätte vackert du har dekorerat runt den!!!
Stora kramar anna

Dorthe ♥ sa...

Åååhhh dina små kungakronor är ljuvliga! Var har du köpt dom?

Kram
Dorthe

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så vackert o grattis till "mostrandet"!!!

Här kommer en liten påskhälsning!!!

__♥♥_♥♥
_♥♥___♥♥
_♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
_♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
_♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
__♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥
____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
____♥♥___♥♥__♥♥
___♥___________♥
__♥_____________♥
_♥____♥_____♥____♥
_♥_______o_______♥
_♥_____=___=_____♥
___♥_____W_____♥
_____♥________♥
_______♥♥♥♥♥♥
~~~*GLAD PÅSK*~~~
Önskar Millan!!!!

Kram♥

Pikiteniang Swefil sa...

vilken mysig bloghem du har! Inspirerande.

Tack för fiket och jag skulle vilja sno din ljuslykta i vit kronan *fniss
så fin...

Jag är nybörjare på svenskblogvärl så om du ar tid över, kom förbi på båda blogsidor

Svensksida:
http://richiesliv.blogg.se

C yah there!

Kram,
//chie

Vackrare vardag sa...

Lite glitter är vackert! Och ditt hjärt-fat likaså:) Ett sånt skulle jag också vilja ha!

Pikiteniang Swefil sa...

Tack att du hittade hos mig.

Jag kommer att länka din blog som min favo så du vet.

Denna kommer jag att länka på både den svenska
http://richiesliv.blogg.se

och på den engelska/filippinskablog:
http://pikitinianos.blogspot.com

kram,
//chie

IKT i min vardag sa...

Men vilken vacker eldstad du har! Underbar! Vad vore världen utan lite glitter...och marsipan!

Kram!