torsdag 2 april 2009

Idag säger jag bara....



Välkommen efterlängtade vår.
Efter lite försiktiga vårtecken,
så tycker jag att jag kan säga att våren
har kommit hit.
Hejdå blöta overaller och vintermössor,
och välkommen ny vårjacka och mössa
till lilla A,som inhandlats idag.
Har suttit ute och bara njutit av solens
varma strålar.
Tänk,äntligen är det denna tid igen.
Visst är det så att med ens känns allt
mycket lättare.
Ett ord som genast infinner sig hos
mej är tacksamhet.
Tacksamhet över en underbar dag,
älskade familj,och helt enkelt
över livet.




Och nu till något helt jordnära.
Jag säger också välkommen till
min nya efterlängtade systemkamera.
Har sparat länge,och nu är den min.
Får se bara,om vi kan komma
överens,kameran och jag.
Det är mycket inställningar att lära sig,
och hårddisken är ju smått
överbelastad,redan :)
Där har man verkligen nytta av en
teknisk son.Som utan att läsa
instruktionsboken,förstår
alla tekniska detaljer ändå.
Synd bara,att han inte kan följa med
överallt,som en levande instruktionsbok :)

Ha nu en finfin helg,kära vänner.
Hoppas att ni får lite sol och värme.
kram kram
Anette

14 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jaa äntligen! Nu är det vår, imorse varnade de för slöa huggormar i tidningen!! Nu är det ju blåsippor man tittar efter.
Vad kul med ny kamera, det fick jag också för ett tag sen. Springer runt och tar kort på allt.
Tur man har dessa söner, de verkar ha medskickat tekniskt kunnande!
Ha en fin helg (ta mkt Foto)
Kram till dig
AnnaMaria
Ps. har med mina fina vinster idag.

Mjuka sa...

Visst är det härligt!! kul med ny kamera!! Mys!!
kram M

Gårdsromantik sa...

Ja snart måste vi vara där också - längtar så tills dess snön är väck!

Kram Maud

Lily of the valley sa...

Visst är det härligt nu:D Äntligen vår :D))))))
Åh, vad kul med ny kamera :D
Du får berätta regelbundet vad du tycker och naturligtvis visa vad du fottat :D
Ha en skön helg
Kram Lily

Mamma C sa...

Ja, nu är den här för att stanna. Nu får du ta mycket vårbilder med din kamera. Ha en bra helg.
Kram mamma C

STENLYCKA sa...

Å så roligt med en systemkamera, jag fick en av min man när jag fyllde år tidigare i år. Nu får du ut och fota alla vårtecken.
Ha en skön helg!
Kramar Stenlycka

Lallis - liv och leverne sa...

ja, det känns verkligen underbart:)
Ha en fin helg.
kram Lallis

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

men visst är det härligt m värmen Äntligen.. fina bilder du visar..åh va kul med ny kamera..kram snowwhite-sussie

Inspiration i vitt sa...

Hej Anette, ja i dag har det verkligen varit härlig vår och jag håller med dig om att man har så mycket att vara tacksam för, jag är oxå väldigt tacksam.
Vad du är duktig som sparat ihop till en systemkamera grattis till dig. Tänk hur ungdomarna är, de bara kan allt på en gång själv orkar jag inte läsa en instruktionsbok det går bara inte.
Kram på dig/Ingela.

Nicole sa...

Hihi, nu har du en höna också ser jag ;).
Oj så roligt med ny kamera, men du har redan haft så otroligt fina bilder så de kan nog inte bli bättre!
Här ska inhandlas overall till W också. Väntar nu bara på att det ska torka upp ute och inte vara så förfärligt blött och lerigt.
Ha en skön söndag!

Kathys Home sa...

Ja, visst är det väl härligt. Vilken dag vi hade här igår, så värmande i solen. Men tog nog i för mycket jag...har såååå ont i ryggen idag..:-(( Men visst är det väl bra med tekniska söner, värsta är att man blir lite later då..hahaha..Ha det gott//kat

Unknown sa...

Her har våren kommet og jeg har hatt en solfyllt dag i hagen.Så fine bilder du viser, jeg har maken til hønen din som jeg alltid tar fram til påske.
Klem...Ellen

Vita små hjärtan sa...

Ja nu väntas en fantastisk våretid! Kram

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Oja nu är våren här.ler
Så otroligt roligt med en ny kamera.
Å tusen tack för vinsten.
Kram Irene